Långedrag Värdshus
Webbutveckling, webbdesign och marknadsföring
Långedrag Värdshus är en välkänd restaurang med ett unikt läge vid havet i natursköna Långedrag, Göteborg. Här möts gäster av smakfullt komponerade à la carte-menyer, festliga julbord, bröllopsmiddag med havsutsikt och inspirerande konferensmöjligheter.
När Långedrag Värdshus kontaktade oss sökte de en partner som kunde hjälpa dem att stärka sin digitala närvaro. Målet var att öka synligheten online och driva fler bokningar via annonsering på Meta och Google. Efter grundläggande analys av nuläge och målgrupper stod det klart att för att nå full effekt behövde vi ta ett helhetsgrepp – inte bara på närvaron på annonseringsplattformar, utan även på varumärkesupplevelsen och den digitala användarresan.
För att annonseringen skulle ge så bra avkastning som möjligt krävdes en uppdatering av webbsidans design, utformning och innehåll som möter målgruppens beteende och behov.
Vårt gemensamma mål var att
- Utveckla en varumärkesstärkande webbplats som speglar upplevelsen som Långedrag Värdshus erbjuder.
- Optimera användarupplevelsen för att öka antalet bokningar och förfrågningar.
- Skapa en annpassad annonsstrategi som driver rätt trafik till webbplatsen och stärker företagets närvaro.
Varumärkesstärkande webbutveckling
Vi inledde projektet med att modernisera hemsidan efter dagens digitala användare. Vi skapade en tydlig och användarvänlig navigeringsstrategi, dels för att framhäva företagets främsta erbjudanden, dels för att underlätta och förbättra användarvänligheten gentemot besökaren. Vi fokuserade på att belysa varumärkets främsta USP:ar - närheten till havet samt den välkomponerade och exklusiva menyn. Den tidigare webbsidan var relativt begränsad i framhävning av de främsta tjänsterna, vilket vi åtgärdade genom tydlig prioritering av tjänster samt förbättrad användarvänlighet.
Vi skapade en tydlig menystruktur, uppdaterade och anpassade webbtexterna efter annonsstrategin samt moderniserade designen och utformningen efter den primära målgruppen.
Trafikdrivande annonsstrategi
Parallellt utvecklade vi en ny strategi för annonsering på plattformarna Meta och Google Ads. Utifrån målgruppsanalys och säsongsbaserade tjänster skapade vi kampanjer som fokuserade på olika delar av verksamheten - från vår- och sommarbröllop till julbord. Utifrån tydlig målgruppsanalys, kampanjer som speglar företgets erbjudande och mätbara kampanjmål säkerställde vi en effektivt och träffsäker annonsering som stärker både varumärket och konverteringsgraden.
Resultat
Tillsammans med den nya designen, de uppdaterade texterna och den nya annonsstrategin skapade vi en grund för att stärka Långedrag Värdshus varumärke digitalt.